Pane Paroubku, předložte důkazy nebo se omluvte

Říká se, že slovo dělá muže. Jiří Paroubek mluví hodně. Pokaždé ale jinak. Jednou se bije za občanskou společnost, když se ale občanská iniciativa obrátí proti němu, vidí za vším temné síly. Na začátku srpna mě a další lidi, kteří se hlásí k iniciativě Antiparoubek.cz, obvinil, že jsme PR agenturou ODS. Jsem zvědavý, zda tentokrát dostojí svým oblíbeným slovům: „Předložte důkazy nebo se omluvte“.

Pavel Eichler - iDNES.cz

Když pan poslanec zaregistroval naší iniciativu Antiparoubek.cz , měl hned jasno. „Hledejte za touto iniciativou PR agentury ODS,“ svěřil se na jednom chatu čtenáři, který se jej ptal, zda za námi nestojí nespokojená část ČSSD. Nemám tušení, zda má ODS nějaké PR agentury (předpokládám, že ano), ale mohu zodpovědně prohlásit, že já žádnou nevlastním, v žádné nepracuji ani za mnou žádná nestojí. Naopak mohu říci, že se nám ozvalo několik desítek lidí, kteří volí pravidelně ČSSD a naše iniciativa jim přišla jako jedna z posledních možností, jak stranu očistit, aby ji mohli volit nadále.

Trička místo mobilu

Pan poslanec argumentuje údajnými náklady, tričko prý stojí 50-70 korun, platíme prý sklady, nějaké mzdy a nejedná se o malé peníze. Prý až pět miliónů korun. Musím říct, že jsem si chvíli říkal, jestli neděláme něco špatně. Tolik peněz jsem totiž v životě neviděl…

Tak aby bylo jasno pane Paroubku – pokud vaši lidé nakupují trička za 50-70 korun, nejsou příliš schopní. Nám se bez nejmenších problémů podařilo trička nakoupit za zlomek této ceny. První várku triček (cca 1000 ks.) jsme platili ze svých zdrojů. Ptáte se proč, když jsme si za tyto peníze mohli koupit třeba něco hezkého na sebe? Prostě proto, že jsme přesvědčeni o tom, že škodíte této zemi. Protože nevidíte nic špatného na spolupráci s komunisty. Protože jste do naší politiky dovolil vstoupit panu Rathovi a tím opět sládkovské xenofobii. Protože jsem byl na CzechTeku 2005 a na vlastní oči viděl, jak policisté dobíjí na zemi nevinné bezmocné lidi včetně dívek jen proto, že jste je tam poslal a nařídil co nejtvrdší zásah. Protože nechceme dopustit, aby na to lidé zapomněli. A proto, že je to pro mě a mé přátele mnohem důležitější než nový mobil, MP3 přehrávač nebo značkové džíny.

Komu to prospívá?

Musím přiznat, že jsme byli přesvědčeni, že naše akce nic nezmění a po pár víkendech vyšumí do ztracena. Místo toho se mi okamžitě netrhl telefon a zavalil email. Ozývali se lidé z celé republiky, aby nám nabídli spolupráci. Chápu, že je to pro někoho obtížné pochopit, ale ozvaly se i desítky firem aby nám nabídly pomoc – tiskaři nám nabídli tiskařské stroje, reklamní agentury trička k potištění, někdo sám vytiskl samolepky, nabídl se s pomocí s distribucí, dokonce se ozvali i z největších inzertních novin a nabídli nám obrovskou reklamu zdarma. Prostě proto, že jim přijde, že naše činnost má smysl a chtějí ji podpořit.

Mohu vás, pane poslanče, ujistit, že jsme do dnešního dne nedokázali na všechny tyto nabídky ani odpovědět, natož je využít. Nabídky na finanční pomoc jsme všechny striktně odmítli, v případě tiskařů je vyzvali, ať si vizuál stáhnou z našich stránek a vytištěním triček se připojí k naší iniciativě. Jak s tričky naloží, zda je rozdají svým kamarádům, dovezou nám je k rozdání na nějakém festivalu nebo cokoliv jiného, jsme nechali na nich. Přesto jsme dokázali zajistit celkem několik tisíc triček a další tisíce lidí si potisk stáhli z našich stránek. V tričkách vystupuje několik hudebních kapel, nosí je celé chatařské osady či amatérské sportovní kluby. Tak funguje občanská společnost.

Jen na okraj: zajímalo by mě, jak pana Paroubka napadlo, že akci organizuje PR agentura zrovna ODS? Dle staré právnické otázky qui bono, tedy v čí prospěch, přitom dle obrovského ohlasu akce vyplývá, že pokud by měl někdo z odchodu pana poslance prospěch, tak právě jeho strana. ODS si naopak jen těžko může představit snadnější terč…

Autor: Štěpán Dlouhý | čtvrtek 4.9.2008 17:33 | karma článku: 47,54 | přečteno: 14854x
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5724x
Znuděnej fracek s mlíkem na bradě