Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stařík

Článek i laikovi osvětluje podstatu problému.

Ochrana soudců proti ovlivňování jejich rozhodování je správná a potřebná. Jestliže ale nenexistuje žádná možnost, jak se k jednání soudců, soudů a jejich stavovských organizací  vyjádřit,  vytváří se problém.  Stejný, jaký běžně vidíme u  ostatních velkých organizacích, jejichž kontrolní  útvary  jednají s cílem chránit v prvé řadě stavovské zájmy a ne řešit podstatu věci v zájmu spravedlnosti. Když je něčeho příliš, je toho prostě moc a ztrácí to smysl pro poškozeného. Ať už je to jedinec, nebo celá společnost.

0/0
8.3.2008 11:36

yan007

autor je strašný amatér a polovzdelanec

Vôbec ale vôbec nechápe súvislosti ani systém. Kárne opatrenia a kárne senáty existujú a keby išlo o tak neschopného manažéra, tak tieto sa o jeho odvolanie postarajú. Fakt hlupák tento chlapec.:-©

0/0
4.3.2008 21:57

Stepan Dlouhy

Re: autor je strašný amatér a polovzdelanec

Dobrý den, vy jste ten článek zřejmě nečetl, vždyť je právě o tom, že soud rozhodl, že se na toto kárná žaloba nevztahuje...přeji vám hezký den

0/0
5.3.2008 15:12

Mac

Re: autor je strašný amatér a polovzdelanec

Když může "krýt" doktor doktora, proč by soudci nemohli dělat totéž? - kárné senáty. Navíc je to umocněno tím, že nikdo jiný, než tato "rada spravedlivých" vás nemůže o fleka připravit.

ad.: pí. Brožová, NKÚ odhalil pochybení, která nesouvisí s jejím soudcovstvím, ale manažerskou funkcí.  Tudíž by za to měla nést nějaké důsledky. Normální "nestátní manažer" si chybu může dovolit jednou, pak ho vlastníci vykopnou.

Ať si pro mě za mě soudkyní zůstane, ale z manažerského postu by měla jet, jak namydlený blesk.

0/0
9.3.2008 15:44

Dzus

Neodvolatelnost soudců vyplývá z ústavy

Při posuzování jednání a výkonu funkce předsedkyně nejvyššího soudu JUDr.Ivy Brožové je nutno si uvědomit skutečnost, že pravomoci i neodvolatelnost soudců vychází u nejvyššího zákona, tedy z ústavy. Ústavu a její změny ve schvalovacím řízení přijímají poslanci a senátoři námi volení - tedy politici. Nesvalujme tedy odpovědnost na soudce, kteří mají povinnost plnění zákonů zajišťovat.

0/0
4.3.2008 21:01

Potentát Augustýn

To byl také nápad

přiznat  komunistickým soudcům neodvolatelnost! Soudružka Iva a soudruzi soudci z nejvyššího a ústavního soudu nám ukazují jak jejich neodvolatelnost v praxi! chápou;-D;-O

0/0
4.3.2008 16:23

Petr

Re: To byl také nápad

A soudruh Václav ukazuje svůj respekt k soudní moci - v jeho očích je podezřelé cokoliv co nemůže kontrolovat. Při vší bídě našeho soudnictví - zaplať pánbůh že existuje dělba moci.

0/0
4.3.2008 16:40

martin

Re: Re: To byl také nápad

Další nechápavec, který se potřebuje o své nepochopení podělit... :-)

0/0
4.3.2008 17:05

rybizek

karma!

0/0
4.3.2008 15:34

karel4

Chce to vymyslet

jiný způsob jak ji odvolat, protivit se vašíkovi to se nedělá. Tož hledejte hrabejte, špiclujte a fízlujte vy , kterých se to týká.

0/0
4.3.2008 15:27

Potentát Augustýn

Re: Chce to vymyslet

ty budeš spíše karel blbý;-D

0/0
4.3.2008 16:24

bejby

Pane autore,

pěkná analýza.

Dr.Brožová již v době svého působení na ÚS byla vlastně jen protekční osůbkou, dosazenou V.Havlem ...

0/0
4.3.2008 15:24

Potentát Augustýn

Re: Pane autore,

ten uslintaný a uhekaný "komunistobijec" tady nadělal bordelu. No jo, drrrramatik.;-D

0/0
4.3.2008 16:26

Vševěd

Re: Re: Pane autore,

A ty jseš zase nula, co dokázala úplný h*vno Rv;-D;-D:-©:-©:-P:-P

0/0
4.3.2008 17:06

svazak1

Re: Pane autore,

Bohužel máš pravdu... To víš, pokud tvůj otec nebo kdo to byl bojoval v RAF tak to nevadí ani že si byl v SSM a aktivní :)))

0/0
4.3.2008 17:43

_lu

...

Já nevím, jestli tady jde o to, jestli je Brožová nejchytřejší nebo ne, ale rozhodl tak přeci Vrchní soud a ne Brožová a navíc nerozhodl, ale pouze konstatoval, že to není kárné provinění a proto je kárná žaloba bezpředmětná - což by ministr spravedlnosti mohl vědět sám...

Na Brožovou nátlak vyvíjen je a ona se brání tak, jak jí umožňuje zákon. Otázkou je, jestli se takto striktně podle zákona chovají Klaus, Němec a Pospíšil. Klaus při jmenování 2. místopředsedy nej. soudu a Pospíšil při podávání irelevantní kárné žaloby. O cucákovi Němcovi, kterého zafinancoval katarský princ psát netřeba...

0/0
4.3.2008 14:59

rybizek

Re: ...

tady je rec uplne o necem jinym ty osle.

0/0
4.3.2008 15:33

sinatra

Re: ...

lu evidentně jste mimo.:-P

0/0
4.3.2008 16:26

martin

Re: ...

tady někdo něco nepochopil... :-)

0/0
4.3.2008 17:05

ZIT

Naivní Brožová

Vážený pane Dlouhý, jste opravdu velmi dobrý analytik. Jste perfektní, prosím dávejte  všem médiím častěji k dispozici své názory. Zdá se totiž, že mnozí reportéři, novináři a moderátoři jsou tak často mimo !!

0/0
4.3.2008 14:54

Mejla

Poněkud stručněji - lempla je nutné vyhodit, ať je soudcem

nebo uklízečkou. Cestou k tomu je změna složení kárných senátů a vůbec nejlepší je volitelnost soudců jako ve Švýcarsku nebo v USA, např. Nač věci zbytečně komplikovat ?

0/0
4.3.2008 14:48

Kubis

Nemá to chybu

Tak znamenitý a věcný článek jsem dlouho nečetl. Některým diskutérům bych doporučil přečíst si jej znovu a zamyslet se.

0/0
4.3.2008 14:41

davos

odsácká mantra

je vidět, že ODS se bohužel stává sektou s patentem na rozum, která se snaží dle přání starého pána "bojovat" proti všelijakým smyšleným ohrožením demokracie - od nositelů pet lahví, přes "nesprávnou" architekturu po absurdní srovnávání komunismu s ochranou našeho prostředí. Autor evidentně těžce nese, že Klaus prostě nemá zdaleka ve všem pravdu a že občas je na to i "papír"

 

0/0
4.3.2008 14:12

So

Re: odsácká mantra

spíše je vidět, že článek je evidentně nad tvé hranice chápání.

0/0
4.3.2008 14:15

Glock /G-lock/

Re: Re: odsácká mantra

má "správný třídní a politický přístup"? 8-o;-D

0/0
4.3.2008 15:11

Bartaks

Nové téma

Nesouvisí celá toto dění se snahou získat post na NS panem Burešem?

0/0
4.3.2008 14:10

Tulipán

Obraťme list

A co takhle pan Bureš,

a jeho snaha získat moc!

0/0
4.3.2008 14:08

hlinik

zaujatý článek

autor bude muset skousnout, že ješitný prezident na dr. Brožovou nemá ... kdyby se takto chovali všichni soudci, nebyly by možné politické procesy atd atd

0/0
4.3.2008 13:55

spiegel

Re: zaujatý článek

odpovídej na téma článku a neléč si svoje trauma z klausofobie ;-D

0/0
4.3.2008 14:03

hlinik

Re: Re: zaujatý článek

že zrovna ližprdům ods vadí, že jedna ze 6 nejvyšších představitelů ČR je neodvolatelná ....  měli byste se radovat že soudkyně má stejné postavení jako v USA a ne s ní chtít po bolševicku zatočit !!:-)

0/0
4.3.2008 14:17

Glock /G-lock/

Re: Re: Re: zaujatý článek

No, nemyslím, že americký soudce má na starosti chod úřadu a je zodpovědný za finanční zdraví instituce jako je to u nás. Proti pí Brožové jako soudkyni nic nemám, ale jako manažerka se mi jeví dosti nedbalá se sklonem vyprávět báchorky (nebo si je alespoň trošinku upravit ve svůj prospěch). S Vámi se také nikdo nebude bavit, když se při inventuře zjistí, že máte jako skladník "maňasa" a máte podepsanou hmotnou odpovědnost. Prostě to tak máte, tak to je a puntík.

Obligátně na závěr: Jak je v Humpolci?

0/0
4.3.2008 15:09

stuart

reakce

Je zajimave cist reakce na clanek:-), jak muzeme chtit pouzivani mozku po  pani Brozove kdyz podle reakci na tento clanek ho nasi spoluobcane nemaj take.. takze jsme narod samych Brozovych bohuzel:-))..lekem by bylo zasadit Brozovou do vsech sfer nasi spolecnosti, na postu, k policii, obchodu, skoly, zdravotnictvi....jedine co ten clovek umi je pohlidat si zadek na zidli na ktere sedi...ostatni je vedlejsi...a tak by se spoluobcane seznamili s realitou a neplacali by tady absolutni hovadiny ..:-)

0/0
4.3.2008 13:39

muzete to byt double-camouflage

Pyrrhovo vitezstvi

Ano, je to Pyrrhovo vitezstvi. Je vsak otazka, jestli ridicimu centru Broz-Novak-Sokol prave o snizeni autority soudcu naslo az  na prvem miste.

0/0
4.3.2008 13:39

darius

podporte Brozovou

Brožová je jedním z posledních opěrných sloupů červivých krovů našeho soudnictví, možná poslední hráz valící se špíny z mnoha našich soudů. Zásady nejsou naivita ani tvrdohlavost. Ohrožením demokracie u nás jsou právě takové neopodstatněné osobní útoky, jaké prezentuje hlavní proud našeho "nezávislého" tisku. Trestat je třeba soudce, kteří jdou vědomě proti pravdě a spravedlnosti, ne Brožovou. Jak se známkuje za úpravu, slušnost, naivitu a formální chyby, bývá to většinou známka manipulace.

0/0
4.3.2008 13:31

Glock /G-lock/

Re: podporte Brozovou

nemáte soudnost nebo nevíte, o co tu vlastně jde Rv;-€

0/0
4.3.2008 15:04

Makoň

Slepice si naběhla!

Buhahahahahaha!!!!

:) 

0/0
4.3.2008 13:30

Vanous

Strasnej zvast

Clanek uplne o nicem. Pane autore, nez se budete ohanet autory vice

jak tri stoleti starymi, prectete si alespon ceskou ustavu at vite co v

ni je. Nemam vam za zle, ze vam jako mlademu ODSakovi vadi, ze v techto

sporech s Brozovou proste dostavate na prdel, ale kdyz si nekdo mysli,

moci vykonou muze tlacit na soudy, tak se asi mejli. (na muj prispevek ani nema cenu moc reagvat, pac ja uz to taky kontrolovat nebudu)

0/0
4.3.2008 13:27

Glock /G-lock/

Re: Strasnej zvast

nepovídejte 8-o8-o

Anebo vlastně povídejte, jak Ústava ČR upravuje čerpání dotace ze státního rozpočtu (tedy daňový řád) a rozhodování dle správního řádu???? Když se Vám to povede, napíši oslavnou baladu a doporučím Vás na místo pana Rychetského.

0/0
4.3.2008 15:02

Míla

Brožová

Ten tam píše, jak je neschopná. Já tomu nerozumím, jen pozoruji, jak si zatím velice elegantně vytírá otvor s panem profesorem, ministrem a co já vím. Asi něco umí. A oni ne. Jinak by neprohrávali jeden soud za druhým. Z chytrých se dělají hlupáci, z vrahů hrdinové, zločinci se vrací do vlády, šlechtické slovo platí tak za půl Penny, zdá se, že máme, co si zasloužíme. Poněvadž jsme blbí. A na blbce patří přísnost!

0/0
4.3.2008 13:14

žulda

Re: Brožová

zkuste si prosím ten článek ještě jednou přečíst, případně o něm zauvažovat - není vždycky zlato, co se třpytí.....

0/0
4.3.2008 13:23

Pavel

výborně napsané

Děkuji, pane autore!

0/0
4.3.2008 13:09

vladino

Souhlasím s autorem

Karma!

0/0
4.3.2008 13:00

Jirka

Další z mnoha jednostranných článků.

Pane Dlouhý nechtělo  se mi s  Vámi polemizovat  o jednotlivých bodech Vašeho článku, ale v jednom případě učiním výjimku, protože tam jste "ulít" až moc. Napsal jste větu: "...Má razítko na to, že kdyby se některý z funkcionářů soudu zbláznil (a teď bez narážky na paní doktorku) a například prodal budovu soudu za korunu svému synovi, nikdo v této zemi nemá možnost s tím cokoliv udělat...". To je z Vaší strany lež jako věž. Doporučuji si přečíst něco o podjatosti soudce, protože v tomto případě je Vaše neznalost do nebe volající. V případě, že by soudce prodal budovu soudu svému synovi za  korunu (nebo třeba za 100 miliónů),  tak by zcela jistě ten syn tu budovu nikdy nezískal, na to obranné mechanismy opravdu  jsou.        

0/0
4.3.2008 12:48

Stepan Dlouhy

Re: Další z mnoha jednostranných článků.

Dobrý den, s dovolením jaké? A jak s tím souvisí podjatost soudce? Ta se přece vztahuje na rozhodování ve sporech, nikoliv na řízení soudu jako instituce...

0/0
4.3.2008 13:04

Jirka

Re: Re: Další z mnoha jednostranných článků.

Taky dobrý den. Asi jsem to nenapsal úplně správně a za to se omlouvám, ale trvám si na tom, že tu budovu by prodat  nešlo. Budova soudu bude buď v majetku státu nebo jí soud bude užívat na základě nějaké nájemní smlouvy, ale nikdy nebude ve vlastnictví toho soudu. Ve druhém případě jí žádný funkcionář soudu prodat nemůže bez souhlasu vlastníka. V případě, že se jedná obudovu v  státu, tak  pochybuji, že   by o tom mohl rozhodovat funkcionář  toho soudu, ale v případě, že  ano , tak  by  to stejně muselo být ve správním řízení a tam je to s podjatostí úplně stejné jako u soudců. I když před sebou nemám učebnice ani zákon, tak přiznávám, že mohu udělat chybu, ale  domnívám se,  že správní řízení je akt, kterým se něco mění, ruší nebo nařizuje s tím, že jedním ze subjektů tohoto aktu je stát. Takže, když takový funkcionář soudu nebude vystupovat v tomto případě jako soudce, tak určitě jako správní orgán.        

0/0
4.3.2008 13:27

Makoň

Re: Re: Re: Další z mnoha jednostranných článků.

Než začnete něco psát, nejdřív si promyslete co vlastně chcete říci. To co jste napsal nedává vůbec smysl.

0/0
4.3.2008 13:32

Glock /G-lock/

Re: Re: Re: Re: Další z mnoha jednostranných článků.

Proč? Podle mne to má správně, sice správní řád detailně neznám, ale základním zásadám to vyhovuje. Ten příklad je takový ... moc jednoduchý, ale musím uznat, že vymyslet něco smysluplného je asi dost obtížné (nejlepší příklady dává praxe ;-D).

0/0
4.3.2008 14:58

žulda

Re: Další z mnoha jednostranných článků.

obávám se, že podjatost soudce se vztahuje k rozhodovaným kuzám, nikoliv k postupům v manažerské činnosti soudce - takže "neulít" pan autor, ale Vy

0/0
4.3.2008 13:25

Jirka

Re: Re: Další z mnoha jednostranných článků.

Když jste psal tuto poznámku, tak jsem reagoval autorovi  a  uznal jsem, že jsem to nenapsal úplně přesně. 

0/0
4.3.2008 13:31

PetroleumLampoIdorablo

Nejde o to, že mlíčňák.-jde o to , že indoktrinovaný

mladý mozek. Což je škoda v první řadě pro něj.

0/0
4.3.2008 12:00



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.